„YouthCatalizator – contul activ al tinerilor antreprenori” - ANIMA

Proiectul „YouthCatalizator – contul activ al tinerilor antreprenori” este finanțat din mijloacele financiare puse la dispoziția Beneficiarului de grant de către Fundația Est-Europeană și provin de la Uniunea Europeană, reprezentată de către Comisia Europeană, prin intermediul Delegației Uniunii Europene în Republica Moldova în cadrul proiectului ”Societatea civilă contribuie la dezvoltarea economică incluzivă și durabilă a țării”, proiect cofinanțat de Suedia.

Centrul de Instruire și Dezvoltare Personală „ANIMA” anunță Programul de mini-granturi în lansarea/dezvoltarea afacerilor în cadrul proiectului „YOUthCATalizator – contul activ al tinerilor antreprenori”.

1. Context

Începând cu 15 septembrie 2021, Centrul de Instruire și Dezvoltare Personală „ANIMA” implementează proiectul „YOUthCATalizator – contul activ al tinerilor antreprenori”. Proiectul, cu durata de 30 de luni, are ca obiectiv să mobilizeze economic tinerii din categoria NEET din regiunile Fălești, Sîngerei și Dondușeni timp de 30 luni.
Una dintre activitățile proiectului presupune desfășurarea unui program de granturi în cadrul căruia 6 tineri NEET, vor deveni beneficiari ai programului de granturi și își vor lansa/dezvolta afacerile.

2. Scopul și prioritățile programului de granturi

Programul de granturi are drept scop susținerea tinerilor NEET în vederea creării/dezvoltării unei afaceri.
Prin intermediul granturilor, oferite în cadrul acestui concurs, va fi susținută activitatea de crearea și dezvoltarea întreprinderilor viabile și profitabile în regiunile Fălești, Sîngerei și Dondușeni, care vor fi administrate de tinerii NEET.

3. Bugetul

Fiecare minigrant va fi în sumă de 2000 Euro. Vor fi oferite 6 granturi de finanțare, câte 2 granturi pentru fiecare sediu a fondului ”YOUthCATalizator”. Astfel vor beneficia de granturi financiare 6 antreprenori din categoria NEET. Suma alocată pentru 6 granturi o va constitui de 12000 Euro. Achizițiile scutite de TVA vor fi efectuate de către AO CIDP ANIMA per fiecare proiect în parte.

4. Solicitanți eligibili

Pentru afi participanți eligibili, solicitanții trebuie:
a) să fie persoană fizică, cetățeni ai Republicii Moldova;
b) să fie tânăr NEET;
c) să activeze mediul rural a uneia din următoarele regiuni: Fălești, Sângerei, Dondușeni;
d) să fie direct responsabil de lansarea/dezvoltarea afacerii;
e) să-și asume înregistrarea unei forme de activitate antreprenorială care o va dezvolta pe parcursul proiectului.

5. Evaluarea proiectului și decizia de selectare

5.1. Procesul de luare a deciziei

Concursul de granturi va fi organizat în 3 etape:
ETAPA 1: Evaluarea planurilor de afaceri. Pentru acest concurs va fi creată o comisie independentă de experți. Fiecare membru al comisiei de experți va evalua și va da note planurilor de afaceri și proiectelor. Comisia își rezervă dreptul de a ține cont în cadrul selectării participanților câștigători de reprezentarea geografică echitabilă a proiectelor susținute.
ETAPA 2: Pitch antreprenorial va fi organizat online pe platforma Zoom. La această etapă, fiecare participant care a aplicat, va prezenta succint planul de afaceri, iar experții vor pune întrebări de clarificare. Fiecare expert va aprecia (1) motivația și (2) capacitatea tinerilor de a gestiona întreprinderea, acordând două note pentru această probă. Pentru fiecare plan de afaceri sa va face o notă medie.
ETAPA 3: Desemnarea câștigătorilor. Nota finală pentru proiectele înaintate va fi stabilită prin media aritmetică a celor două note primite la etapa 2 și 3.

Solicitanții și propunerile de proiect vor fi evaluate în mod egal și echitabil, fiind apreciate în mod obiectiv și independent.

5.2 Criteriile de selecție a propunerilor
În cadrul procesului de evaluare se va ține cont de următoarele criterii cantitative și calitative:

Vor fi aplicate următoarele criterii cantitative:
– Numărul de localități/populația care va beneficia de serviciile propuse de aplicant în planul de afaceri;
– Rezultatul financiar pozitiv;
– Prezentarea în cadrul pitch-ului antreprenorial;
– Contribuția monetară/nemonetară a aplicantului.

Criterii calitative:
– Formularea clară a ideii de afaceri;
– Gradul de detaliere a planului de afaceri; – Abordarea originală și novatoare;
– Sustenabilitatea și importanța socială, economică, ecologică a afacerii;
– Impactul social pe care-l va produce afacerea socială;
– Planificare optimă a resurselor financiare alocate ;
– Asumarea de către solicitant a înregistrării unui gen de activitate economică după semnarea contractului.

6. Utilizarea fondurilor

Resursele primite în rezultatul semnării Contractului de grant trebuie să fie utilizate conform activităților și bugetelor proiectelor aprobate și nu pot fi utilizate pentru acoperirea cheltuielilor neeligibile. Granturile nu trebuie să fie folosite ca ajutor financiar pentru aplicantul beneficiar și/sau plata datoriilor.

Bugetul de administrare a proiectului și bugetul direct de administrare și implementare a afacerii trebuie să fie rezonabil și echilibrat.

Bugetul va fi elaborat și prezentat în EURO, respectând modelul de plan de afaceri anexat.

Cheltuieli neeligibile:

Următoarele categorii de cheltuieli nu sunt eligibile:
– Datoriile, penalitățile și alte costuri legate de aceste datorii;
– Amenzi și cheltuieli privind dispute legale și litigii;

– Pierderile financiare sau potențialele datorii care pot apărea în viitor;
– Achiziția de terenuri sau clădiri;
– Pierderile ce țin de rata de schimb;
– Cheltuieli de sprijinire a partidelor politice;
– Salarii și onorarii.

7. Cheltuieli eligibile
Următoarele costuri sunt eligibile pentru finanțare:
– Cheltuieli suportate pentru deschiderea activității de întreprinzător, inclusiv taxe și contribuții de asigurare;
– Instrumente, utilaje, mobilier care va contribui sporit la buna desfășurare a activității de întreprinzător;
– Cheltuieli pentru materiale de construcții, decor destinate amenajării spațiului de activitate economică a aplicantului;
– Cheltuieli pentru participarea la cursuri, formări, instruiri în domeniu;
– Cheltuieli de promovare și vizibilitate.

8. Alte detalii ale Concursului
Integrarea drepturilor omului și egalității de gen, respectarea și promovarea protecției mediului ambiant reprezintă principii esențiale ale programului.

9. Prezentarea planurilor de afaceri
Pentru a participa la concurs, solicitanții vor depune un dosar de aplicare care va conține următoarele documente:
1. Formularul de plan de afaceri al CIDP ANIMA;
2. Bugetul solicitat în baza formularului CIDP ANIMA;
3. Fișa cu date generale ale întreprinderii pentru întreprinderile create deja;
4. Alte documente și informații considerate necesare pentru a lua o decizie cu privire la proiectul depus (imagini, clipuri video, broșuri, etc.)

Centrul de Instruire și Dezvoltare Personală „ANIMA” își rezervă dreptul de a refuza acordarea de fonduri în cazul în care calitatea propunerilor depuse nu va corespunde criteriilor menționate mai sus și/sau cerințelor de selectare.

11. Adresa, informația de contact și depunerea planurilor de afaceri:

Planurile de afaceri cu subiectul „Programul de mini-granturi YOUthCATalizator – Nume Aplicant” vor fi transmise prin e-mail la adresa ngo.anima@gmail.com

Data limită de depunere a propunerilor de proiect este 31 octombrie 2022.

Atenţie! Dosarele incomplete nu vor fi evaluate.

Plan Afaceri – YouthCatalizator.docx – Google Документы

În sus